Costa Rica, San José

120903, Forsta dagens iakktagelser. Mycket farger, starka vackra farger pa hus, randigt, mycket vaggmalningar. Galler, grindar for fonster, runt hus, affarer och tradgardar. Mycket bilar och bilforsaljare. Staden ar bade vackrare och fulare an jag trodde. Det ar mycket gront och stora berg skymtar i fjarran.
Vi bor fram till pa lordag pa ett hostel for fred och har traffat var handledare som visar oss runt i stan.
Andra dagen. Vaknade tidigt igen. Satt vid frukostbordet och sa borjade det skaka. Ett jordskalv. Vi stallde oss i dorrposten.
Idag ska vi till ILCO. Jag ar sa fantastiskt glad for att vara har. Jag njuter hela tiden. 
 

Kommentarer
Postat av: Annapannajamenduvetnogvemomintesågudmor

Alltså hallå va, är du där?

1. Vad gör du där?
2. Hur länge?
3. Var kommer du befinna dig? (För jag sitter, liksom en liten variation av mig själv till namnet, inne på en del tips.)
4. NÄR ÄR DU I UPPSALA SÅ MAN FÅR TRÄFFA DIG IGEN? Vi lyckas tydligen alltid springa om varandra.

2012-09-05 @ 22:15:07
Postat av: Lydia

1. lite oklart, ska bo i familj och folja med en forsamling. 2. I tre manader 3. mest i en forort t san josé men tips tages tacksamt emot!!!! 4.kommer den 28 nov och stannar t 4e dec, da fikar vi!!! PUSSS!!!

2012-09-06 @ 01:05:11
Postat av: Annapannajamenduvetnogvemomintesågudmor

Monte Verde måste du se!
Rundturer på sjukt höga broar i regnskogen, åka linbanor kilometervis över skog och dalar och så finns det en massa konstiga turer med djur (vi var på ett fjärilssafari, det behöver du inte gå på, ganska bortkastad tid).

Jag tror det är hyfsat lätt att ta sig dig och det finns billiga vandrarhem.

2012-09-09 @ 22:48:45
Postat av: Annapannajamenduvetnogvemomintesågudmor

Tips två om du har gott om tid och lite extra pengar;

Punta Mona. Liksom Hamre goes djungel-hippie style!
http://puntamona.org/

Lill-Anna har säkert en massa mer tips!

2012-09-09 @ 22:50:37
Postat av: Annapannajamenduvetnogvemomintesågudmor

Och ett generellt tips tre; FÄRGA INTE HÅRET BLONT, då säger folk saker de inte tror du förstår och vill röva bort dig... True story.

2012-09-09 @ 22:51:42
Postat av: Annapannajamenduvetnogvemomintesågudmor

Oh! Nu känner jag att jag spammar lite men ändå. När vi reste UT från Costa Rica så behövde man betala en skatt på (då) 24 USD. Kolla upp det innan du ska åka hemåt så du inte står där tomhänt.

2012-09-09 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0