26 mars

Extremt mycket boule-spelande.
Män i övre medelåldern fyller parkerna.
Jackorna hänger de av sig på galgarna.





Vandrade genom 7e, skämdes nästan över att vara baraxlad där fransyskorna kom gående i set och högklackat. Butikerna var exklusiva, ballerinaskor kostade runt 1000-lappen. Byggnaderna hade franska balkonger och enorma fönster men kvarteret kändes opersonligt. Höga murar och galler bad mig inte vänligt, men bestämt, att hålla mig utanför vad som som än fanns därinne.



Nedanför Eiffeltornet åt jag min lunch vilken jag blivit avlurad rabatten "sushi à emporter -15%". Medan jag oroade mig för att korparna skulle sno sista biten och att solen skulle bränna huden på mig så kom en fotfetishist fram och bad att få ta en bild på mina fötter. Han ursäktade sig och sa att han förstod att många tyckte det var underligt och äckligt men att han var mycket faschinerad av dem. Efter ett kort samtal om diverse fotrelaterade ting och fyra fotposeringar framför hans i-phone bad han att få lukta. Jag avböjde och han tackade hjärtligt för bilderna och strosade iväg.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0