Patti Smith

Det är Peace and love-festival och in på scen kommer hon. Det är femte gången jag ser henne uppträda live och hon gör mig inte besviken denna gången heller. Hon tar fram en charmig gammal kamera och fotar oss, för att föreviga denna stund och jag lägger min väska på andra sidan kravallstaketet för att ha båda händerna fria till applåder, applåder och total fokusering. Hon är 63 år gammal och ändå strålar det om henne. Hon och Lenny rockar loss!!! De river av mina favoriter redan de första tio minutrarna, det är bra då behöver man inte vänta på dem, bara njuta av resten. Inför rock'n roll nigger uppmanar hon oss att ta hand om vår framtid...i princip. och vi blir vilda av hennes tänk och hennes musik. Och jag gråter, skriker och skrattar under konserten och önskar att jag hade lust att bli en sån där groupie som har råd och ork att turnéra med henne så jag får uppleva det igen och igen. För hon är verkligen min stjärna! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0