Regi är inte det lättaste

Framförallt inte när det är i princip första gången. Det är helt fantastiskt roligt även om det är frustrearande när man inte riktigt kan förmedla det man vill till skådespelaren så att den förstår. Jag tycker i och för sig att det är roligt när det kommer en massa hinder i vägen som man måste försöka klura ut. Och så mycket gladare man känner sig när man lyckas, när de förstår och när man märker att de har roligt.
Det är underbart att gå i tvåan nu, man får stå på scen mycket mer än i ettan, man känner sig duktigare och man får pröva sina regikunskaper på ett helt annat sätt.
Jag kan inte förstå de i klassen som efter föreställningsveckan säger "framförallt är det skönt att det är över" när man utvärderar. Själv tycker jag det känns tomt och skulle helst stå där på scen om och om igen, varje dag. Det är väl delvis därför jag går den här utbildningen. Jag älskar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0