Önska dig en stilla natt

Jag önskar att de såg mig. När jag sitter och är stolt. Stolt över min familj. Hur vi har det. Hur jag känner att jag njuter av att umgås med dem. Jag blir inspirerad när kusinen häver ur sig fantastiska berättelser över några glas vin och några roliga ostar. När mor tar fram någon bok ur hyllan och citerar. När jag sitter och är stolt över våra individer och våra yrkesval. Jag känner mig glad över den familj jag är i utan att vi på något sätt är genier, utan mellanmänniskor. Jag får intellektuell stimulans några timmar innan det är dags att köpa gran.

 

Jag önskar han satt bredvid. Och tog del av samtalet. Jag önskar han låg i bar överkropp på min säng och att jag hade hans tillåtelse att kyssa honom. Överallt. Jag önskar jag var mer allmänbildad. Jag önskar jag kunde uttrycka mer av vad jag tror på. Jag önskar mig en stilla natt, hoppas att far är hyfsat nykter. Nu tändas tusen juleljus för dom som grubblar alltför mycket. Önska dig inget eller allt. Önska dig en stilla natt. Bo Kaspers Orkester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0